Sidor

fredag 10 oktober 2008

Ingen omtanke utan pang på

Slutreplik "McDonald?s utnyttjar ungdomar" HN 8 oktober.

Jo, jag misstänkte att svaret från " chefen" skulle bli ungefär detta, hänvisningar till diverse undersökningar med mera. Men, faktum kvarstår, jag vet att flera av dina anställda mår dåligt, men vågar inte uttala detta då du som chef är ganska burdus.
Detta visar inte minst ditt sätt att säga upp en människa. Ingen omtanke utan pang på. Även jag har en chefsroll emellanåt, men jag har fått gå på kurser och lärt mig hur man på bästa sätt tar hand om sin personal.
Personal som trivs gör ett bra jobb. Min dotter trivdes hos dig, jag är övertygad om att hon gjorde ett bra jobb. Du hävdade att hon var långsam - svepskäl anser jag. Om så var fallet skulle ni väl hjälpa henne att bli snabbare, eller?
Jag vill även inflika - för säkerhets skull - att dessa insändare är mina, min dotter vet ej att jag skrivit dessa.
Min varning till unga kvarstår: Akta er för jobb hos detta företag, det finns bättre.

KEJO

http://www.hn.se/m_opinion.php?id=1005496&avdelning_1=112&avdelning_2=275

Inga kommentarer: