Sidor

fredag 10 oktober 2008

Av: Stina i hemtjänsten

Intraphone gör oss i hemtjänsten frustrerade

Angående debatten om Intraphone i hemtjänsten, så undrar jag om de som har bestämt detta har gått med en hel dag med detta knappande.
En hel dag kan man besöka 16 vårdtagare. När man kommer är det första man måste göra att kasta sig på telefonen: Lyssna till en dataröst som frågar efter min kod, har du någon medhjälpare med dig, sedan gäller det herr X, sedan efter tryck ja, gäller det fru X, nu är du inloggad.
Arbetet kan börja. Efter besöket åter till telefon, samma fråga om igen:
Vill du logga ut alla, gäller det herr X, gäller det fru X, knappa in allt vad du har gjort med herr X, sedan med fru X. Det kan på vissa ställen röra sig om fem olika moment, alla har olika nummer.
Hur kan Lena Brosché säga att "det är ingenting, det lär man sig snabbt"?
Visst, det är inga problem, men samma visa 16 gånger per dag, och denna monotona röst, det är ganska frustrerande.
Sätt gps på hemtjänstens personal så vet ni var vi är, det hade varit enklare. Kanske billigare.

Stina i Hemtjänsten

http://www.hn.se/m_opinion.php?id=1005485&avdelning_1=112&avdelning_2=275&

Inga kommentarer: