Sidor

lördag 6 juni 2009

Söndag den 7 juni val till EU-parlamentet


























Rösta den 7 Juni
Det är 1 dag kvar till valet.

- Ut med slipsarna – in med högklackat!
- Utmana de rika männens överkonsumtion!
- Försvara rätten till kollektivavtal!
- Förskola och äldreomsorg – inte fler hemmafruar!
- Bort med påven från politiken!
- Gör abort till en global mänsklig rättighet!
- Sätt sexköpslagen på export!
- Säkerhetspolitik för kvinnor!
- Stoppa EU:s militarisering!
- Försvara asylrätten!

VIKTIG VALINFORMATION:

För dig som vill rösta på Gudrun Schyman i EU-valet den 7 juni, finns det två alternativ:

1) Om du har en förtryckt valsedel för Feministiskt initiativ, sätt ett kryss för Gudruns Schyman.

2) Om du inte har en valsedel för Feministiskt initiativ, ta då en blank sedel och skriv ”Feministiskt initiativ” och inget annat. Då räknas din röst som en röst på Feministiskt initiativ och dess kandidater i turordning, där Gudrun Schyman står som första namn. OBS! Rösten är endast giltig om det bara står ”Feministiskt initiativ.” Står det något annat ogiltigförklaras den!

Så här skickar du Schyman till Bryssel: http://www.youtube.com/watch?v=
unwvisj7CJg


PRESSMEDDELANDE:

Jag var häromdagen på väg att lämna min röst i EU-valet, när jag hörde Gudrun Schyman intervjuas i ”Nordegren i P1”. Hon berättade om problemet som Feministiskt initiativ har med att hinna få ut sina röstsedlar och att de som de ändå lyckats distribuera försvinner från många röstlokaler. Det problemet är väl Fi i och för sig inte ensamma om, men eftersom jag sympatiserar med Gudrun Schymans envetna kamp för jämställdhet, så bestämde jag mig för att försöka hjälpa till genom att erbjuda finansiellt stöd till en annons, som berättar om hur man kan gå tillväga när färdigtryckta röstsedlar saknas. Jag tycker att vi svenskar genom åren har haft mycket att vara stolta över. I vår kommunikation med människor från andra delar av världen har vi kunnat slå oss för bröstet genom att till exempel hänvisa till vår höga levnadsstandard, en bra social infrastruktur, allemansrätten, förhållandevis skaplig jämställdhet och fina idrottare. Till och med en och annan rakryggad politiker. Till den kategorin hör Gudrun Schyman. Jag är övertygad om att hon kommer att göra skillnad om hon får en plats i EU-parlamentet och då inte bara i frågor som gäller jämställdhet!

Benny Andersson

http://www.skickaschymantillbryssel.nu/














Inga kommentarer: