Sidor

tisdag 9 december 2008

Varför äter du kött?

Alexander Chamberland bjuder in till öppensinnad debatt. Och listar en rad argument som har övertygat honom att inte äta kött.



Jag har en vän som slutade äta kött för några år sedan. Innan dess ansåg hon sig själv vara ”militant köttätare”. Men en dag diskuterade hon frågan med en vegetarian och insåg att det faktiskt inte fanns några godtagbara skäl att äta kött. Hon var öppensinnad nog att ta bladet från munnen och bli vegetarian.
Själv har jag inte ätit kött på tio år. Ju mer kunskap jag fått, desto säkrare har jag blivit på mitt val. Jag har hört säkert 1 000 människor försöka rättfärdiga sitt köttätande och när jag tänker tillbaka håller jag med min vän, det finns inte ett enda godtagbart skäl att äta kött. Här nedan finns däremot några av de tyngst vägande för att inte göra det:
http://etc.se/artikel/19296/varfoer-aeter-du-koett

Inga kommentarer: