Sidor

tisdag 23 mars 2010

Av: Johanna Melén

F-kassan och Moderaterna lika som bär?

 

Försäkringskassans nya marknadsföring liknar Moderaternas. Nu reagerar oppositionen

Moderaterna och Försäkringskassan = sant?
De marknadsför i alla fall sin förnyelse på liknande sätt.
Nu reagerar oppositionen.
– Man administrerar en ny politik som kommer från de nya Moderaterna. Det ser inte snyggt ut, säger Veronica Palm (S).

Inför valet 2006 genomgick Moderaterna en rejäl förvandling och blev ”nya Moderaterna” med nya budskap, ny politik och ett nytt utseende.
Det lilla ordet ”nya” har hängt med sedan dess och är nu en väl inarbetad del av partibeteckningen.
På senare tid har samma ord med närmast identisk utformning dykt upp i ett nytt sammanhang - i Försäkringskassans kampanj för ökad tillgänglighet, bättre öppettider och nya tjänster på nätet. ”nya Försäkringskassan” heter det när myndigheten gör reklam på bland annat olika föräldrasidor på nätet.

Inga kommentarer: