Sidor

lördag 27 juni 2009

Handikappersättning

Sök den ersättning du kan ha rätt till


Hej. Jag har skrivit angående handikappersättning. Jag skulle vilja tacka Berit Jansson för hjälpen (inlägg i ämnet 14 maj och 9 juni).

Jag har skickat in en ansökan om handikappersättning. med tanke på min dåliga sjukpension och mitt dåliga bostadsbidrag på ynka 68 kr varje månad med en hyra på 5 440. Jag har också kostnader för hemtjänst, läkarvård, medicin, tandvård, Resam och färdtjänst men det tar de ingen hänsyn till på Försäkringskassan utan man måste gå till en kamrat för att få reda på saker som de skall tala om för oss.

Jag har haft sjukpension sedan 1992 och fick reda på detta i år av min granne Berit.

Jag uppmanar alla andra i samma situation att stå på er och sök handikappersättning med det snaraste. Jag hoppas ni får rätt så att ni får ersättning för sex månader retroaktivt. Stå på er stenhårt, vik inte en tum!

PENSIONÄR

http://hn.se/asikter/ordetarfritt/1.507463


Inga kommentarer: