Sidor

måndag 29 juni 2009

”Dålig personalpolitik i Falkenbergs kommun”

Menade inte kränka lokalvårdare


Klargörande angående insändare: ”Dålig personalpolitik i Falkenbergs kommun”, HN 25 juni.

I min insändare publicerad 25 juni skrev jag om en kvinna i chefsposition som gjort uttalandet ”Ni får väl söka städjobb” i samband med att oron inför att bli övertalig diskuterats med personal anställd inom handikappomsorgen.

Den person som gjorde detta uttalande innehar inte en chefsposition inom kommunen. Den rätta benämningen skall vara ”övergripande ansvarig i genomförandegrupp som planerar övergången till entreprenaddrift” (vilket i sig kan tyckas göra uttalandet ännu mera plumpt).

Jag ber om ursäkt för min felskrivning och hoppas att ingen känt sig oskyldigt utpekad eller kränkt(!)

Min mening var heller inte att på något sätt kränka dem som arbetar som lokalvårdare. Det som för mig var kränkande i hela situationen var det avfärdande bemötandet från ansvarig inom kommunen när det handlar om personalens möjligheter till arbete och försörjning.

Fortfarande kränkt

http://hn.se/asikter/ordetarfritt/1.508870


Inga kommentarer: