Sidor

tisdag 6 januari 2009

Short CBS video.

Please watch and circulate this short CBS video. Its credibility is beyond question.




http://www.youtube.com/watch?v=Ev6ojm62qwA&feature=channel_page

Ett brev
ursäkta mig min vän,
men jag härde inga röster alhambra när över 15 000 syrianer fördrevs och dödades i Mosul under en period av en vecka., tidigare i höstas.

Hamas för ett krig mot Israel, ett Israel som lämnade Gaza för 3 år sen,
när staten israel har varnat hamas för tusende gången utan att se något resultat väljer man att ta saker i egna händer, o då blir omvärlden bra på att skrika, var fanns dessa skrik när hamas besköt civila familjer i södra israel?

de som bara har ett öga får se med ett öga men de som har två måste se med 2.
det är min åsikt och jag planerar inte att hamna i stor diskuiton med dig,
jag vet att du nog har mycket o göra och samma sak här.

Må situationen bli bättre då Hamas kan lämna palestinierna i fred...

Mitt svar

Jag står på de förtrycktas sida och mot förtryckarna oavsett deras tillhörighet.
Så har min morfar lärt mig, den "kristne" libanesen som hjälpte judiska flyktingar i Libanon under andra världskriget,
och palestinska flyktingar därefter.
Så man kan dela folk i muslimer, syrianer, judar, etc
eller i förtryckta och förtryckare.
Jag väljer det andra.
Må situationen bli bättre då Israel kan lämna både palestinier och judar att leva i fred...
Mvh / Hesham




Inga kommentarer: